Mgr. Jana Němcová
…a text pranostiky pokračuje dál: „…žába hubu otevře, ledy plují do moře, líný sedlák, který neoře.“
Co znamená? Všechna slova z pranostiky, jsme si s dětmi ve Žluté pastelce vysvětlili, i názorně předvedli, ukázali na obrázcích. A čáp k nám opravdu přiletěl. Krásný! Papírový! A protože se čáp dětem moc líbil, každý si chtěl vytvořit svého. Za použití čtvrtek, černé barvy, nůžek, lepidla a barevných papírů se parádně tvořilo.
A čápové vznikali úplně stejně i na druhé straně naší školy v 5. A ,v hodině výtvarné výchovy. Jen s větší samostatností.
A tak vznikla dvě hejna čápů bílých. Jedno létá v přípravné třídě Žlutá pastelka a druhé na chodbě u pátých tříd.
Čím se takový čáp živí? I tou žábou, o které je řeč v pranostice. A já jsem se nestačila divit… Byla to náhoda, že žáci z 5. A při pracovních činnostech žáby skládaly z papíru? Takové „žabí origami“? Nádhera!
Zrodil se nápad, že by žáci z 5. A mohli děti z přípravky naučit papírové žabky skládat. Sešli jsme se, představili se, pomalu opadl ostych a vybraní žáci z 5. A, se ujali role učitele. A šlo jim to opravdu moc dobře, dokonce tak dobře, že jsem se žábu naučila skládat i já.
I takto mohou vznikat nová přátelství… díky!
Srdečně vás zveme na prohlídku čápů bílých.