Pátek 28. března patřil ve 2. B dalšímu výletu do africké savany. V České republice je mlha, která však slibuje slunečný den. Žáci usedají do svých lavic a pomyslně nasedají do letadla.
Vydávají se na další africkou cestu.
Je páteční ráno, nad savanou vychází slunce a ohřívá svými paprsky ochlazenou zemi. Majestátní žirafy si ladně kráčí okusovat první listy akácií, buvoli a zebry putují k napajedlu. Po noci, ve které se ticho savany mísilo s jemnými kroky zvířat a řevem hladových šelem, nastává další den. Lvi se vyhřívají v ranním slunci na skále a odpočívají po lovu. Tak dlouho se již dobře nenajedli. Nejsou tu však sami. Z nebes se neslyšně blíží majestátní supi, kteří nenápadně sledovali zbytek lví potravy. Svými mohutnými křídly zlehka mávají a čechrají ranní vzduch savany. Cítí vůni vody, rostlin ale i pach krve zvířat. Obratně přistávají u vyhlídnuté kořisti. Není jich zrovna málo, ale jejich mohutné zobáky se najednou schovají v útrobách úlovku a supi hodují na jeho zbytcích. Zanedlouho zůstanou pouze kosti. Supi se rozhlíží a svým ostřížím zrakem si dávají informace o dokončené hostině. Jejich těla se napřímí a jak neslyšně vzlétli, tak neslyšně odlétnou. Nádherná podívaná koloběhu života v přírodě. Savana se probouzí a nastává další horký den.
Naši žáci se rozdělili do několika skupin. Opakování je matka moudrosti, a tak si v alfaboxu připomněli zvířátka, která v Africe žijí a už je znají. Začali si velmi rychle vybavovat a zapisovat jednotlivé živočichy. Následovalo kratičké video s informacemi, které jsme si postupně doplnili do připraveného pracovního listu. V další hodině jsme měřili a porovnávali rozpětí křídel supů. Označili jsme si dva body na zemi. K nim pak každá skupina přikládala svůj provázek, který si ustřihla. Volba délky byla na nich. Měli se co nejvíce přiblížit danému rozměru rozpětí křídel. Poté mezi dva body přikládali penál a počítali, kolik se jich do rozpětí vejde.
Další část byla věnována práci s textem. Tentokrát to byl příběh. Každá skupina měla část, ve které byly v textu ukryta slova, která tam nepatří. Úkolem žáků bylo slova najít. Některá byla jednoduchá a stačilo pozorně číst, jiná byla těžší. Pokud našli, z prvních písmen daných slov skládali klíčová slova ke slovu sup. Po vyřešení přišla na řadu odpočinková činnost. Úkolem bylo vybarvit supovi peří, které jsme mu poté společně přilepili na křídla.
Na závěr dne jsme si do lapbooku nalepili obrázek, zapsali název, vytvořili pětilístek. Nechybělo ani sebehodnocení. Naše společná výstavka prací zaplnila nástěnku. Domů jsme odcházeli s novými informacemi a úsměvem na tváři z podařeného dne.