Mgr. Petra Horčičková
Chceme, aby se děti ve škole učily nejen důležitým dovednostem, ale aby se také cítily dobře.
Podporovat přátelské a bezpečné prostředí, nezapomínat na relaxaci nebo umět efektivně hospodařit se svým časem bychom měli celý rok. Pro aktivizaci tohoto tématu se i naše škola připojila k celorepublikové akci a v době od 4. do 11. února na Špičáku probíhal „Týden pro wellbeing“.
V průběhu 7 dní se ve všech třídách učitelé s dětmi zaměřili na dané aktivity. Přestávkové plochy posloužily např. ke kooperativním hrám s míčky. Velký zájem vzbudil též fotokoutek. Mezi oblíbené činnosti patřily batoh plný emocí, strom radosti a díků nebo práce s kartičkami, díky kterým si žáci vizualizovali své emoce. Užili jsme si i „fialový pátek“ kdy učitelé a žáci přišli ve fialovém oblečení. Právě fialová je symbolickou barvou wellbeingu a fialová prostupovala školou jako Ariadnina nit.
Na prvním stupni realizovaly program třídy v režii třídních učitelek, společný byl v pátek projektový den, kde se dařilo navodit vlídnou atmosféru při plnění zajímavých, mnohdy netradičních zadání a třeba i propojovat třídy v rámci ročníků. Na druhém stupni se žáci sešli na třídnických hodinách, většinou ke společné snídani, a v rámci hodin výchovy ke zdraví a občanství se více nořili do tématu wellbeingu, mnohde se i v dalších předmětech zařazovaly relaxační techniky nebo hravé aktivity. Tematicky motivovaná byla i jazyková příprava našich žáků s odlišným mateřským jazykem. Zaměřili se na práci s mimikou a vyjadřování emocí. Wellbeingové aktivity si naplánovali i členové pedagogického sboru, připojit se mohli třeba ke společné snídani.
V průběhu zábavného a inspirativního týdne jsme si v naší škole společně připomněli, jak je důležité starat se o sebe i druhé a učili jsme se vytvářet příjemné prostředí pro děti i dospělé.