Květoslava Hradecká
Rozvoj informatického myšlení a rozvoj digitálních kompetencí je jednou z priorit vzdělávání od útlého věku.
Také děti z přípravné třídy Červená Pastelka během roku postupně využívají různé aktivity k tomuto směřující. Jednou z posledních aktivit bylo již programování robotických hraček, které naše škola vlastní. Nejprve děti musely přijít na to, jak vlastně „berušku“, správně Blue- Bota zapnout a pak vyzkoušet, co všechno umí. Společně jsme zjistili, že se může pohybovat vpřed a vzad a že umí zatočit. A pak nastalo to správné programování. Dokážete dojet ke správnému cíli? Dokážeš vysvobodit princeznu ze zakletého zámku? Najdeš písmenko, na které ti začíná jméno? Dojedeš nakrmit zvířátka? Dokonce jsme udělali i závody, kdy se berušky proměnily v závodní auta pomocí papírového oblečku. V rukou paní učitelky se pak také objevily dvě záhadné kuličky, které se najednou rozsvítily a začaly se pohybovat po připravené čáře. To bylo údivu. Vysvětlili jsme si, že to jsou také robůtci Ozoboti, s těmi pracují starší spolužáci. Vyučování uběhlo jako mávnutím kouzelného proutku, tak s roboty zase někdy příště na hledanou.