Včelky Knihovna Bakaláři Suplování Office 365 Jídelníček Objednávka obědů Rozvrh PC učebny Nástěnka Robot Emil 3 Robot Emil 4 Facebook ZŠ Špičák
PŘEŽIJÍ – GEPARD VÝCHODOAFRICKÝ

PŘEŽIJÍ – GEPARD VÝCHODOAFRICKÝ

  • Iveta  Honzejková

Mgr. Iveta Honzejková

13. 3. 2024

V pátek 8. 3. 2024 se žáci 1. B vydali na cestu za dalším poznáním. Tentokráte v projektu „Přežijí“ na ně čekal gepard východoafrický. Naším prvním úkolem byla hádanka.


Poté jsme si řekli, na jakém kontinentu a v jakém prostředí žije. Následovalo lopotění se zvířátky, kdy jsme na písmena ze slova gepard hledali další zvířata, která by s ním mohla žít v jeho přirozeném prostředí. Našli jsme, některá s malou nápovědou. Pak jsme si napsali na tabuli vše, co o gepardovi víme. Druhá část tabule patřila otázkám, na které bychom chtěli znát odpovědi. Naším dalším úkolem bylo zapamatovat si během dne co nejvíce informací. V závěru dne byla připravena pro žáky soutěž ve skupinách.

Příběh geparda jsme si přečetli. Opětovně lákavé vyprávění pana fotografa doplněné o další fotografie nás přivedlo k dalším informacím, dokonce jsme si všimli, že na fotografii není jeden ale hned tři gepardi.. Porovnávali jsme rychlost geparda s atletickým běžcem a nejrychlejším autem na světě. Podívali jsme se i na kratičké video, jak gepard loví, jak je těžké ho v jeho prostředí najít. Všechny informace jsme si zopakovali a doplnili o další zajímavosti. Následovala hodina tělesné výchovy. V této hodině jsme si vyzkoušeli, zda jsme rychlí, hbití jako gepard. Naším úkolem bylo na čas proběhnout stanovenou trasu, proběhla soutěž v družstvech v běhu i společná hra „ulov kořist“. Trochu zničení jsme se přesunuli do třídy. Po malém odpočinku jsme si vše zopakovali a rozdělili se do tří družstev. Družstvům jsme dali názvy a začali hrát kolo štěstí. V něm bylo plno otázek, které prověřili naši pozornost. Nakonec zvítězilo družstvo, které odpovědělo správně na pět otázek a vytočilo si celkem 995 bodů.

Závěrem jsme si vše vyhodnotili. Také jsme zjistili, že na většinu otázek jsme našli odpověď. Pověděli jsme si, co se nám povedlo, co nám nešlo. Společně jsme si také dali další samolepku do naší projektové knížky. Dnes už víme, že i tyto gepardy je nutné ochraňovat, pomoci jim přežít neboť ve volné přírodě jich je již velmi málo.