Květoslava Hradecká
V letošním školním roce díky grantu NPO probíhala ve všech přípravných třídách pravidelně 2 x týdně raná adaptace.
Co to je? V ranní půlhodince se paní učitelky věnovaly individuálně malým skupinkám předškoláků, kteří měli dostatek prostoru rozvíjet své vyjadřovací schopnosti, trénovat pozornost, sluchovou i zrakovou paměť, procvičit si mluvidla, uvolňovat ruku nejen na papíře, vyzkoušeli si i robotické hračky. Učili se také spolupracovat ve dvojicích, měnit si samostatně různé pomůcky, které pro ně paní učitelky připravily. Pro někoho byl problém si zapamatovat pořadí předmětů, jiného neposlouchala ruka, další si rozvíjel slovní zásobu k daným tématům. Také si děti vyzkoušely různé cviky na vyladění mozkových hemisfér, koordinace pohybů byla pro někoho obrovským problémem, ale i to se postupně zlepšovalo. Během roku se naši malí školáci naučili spoustu nových dovedností. Pevně věříme, že ranní čas nebyl ztrátový a byl pro děti přínosem a usnadní jim přechod do 1. třídy nejen na naší škole.